reklama

Zelené detstvo alebo detská ZOO

Sledujete niekedy STV? Ja áno, samozrejme, treba si vyberať a niektoré relácie mám naozaj rada. Ale nie o  tom som chcela. Včera som videla, škoda, že len koniec, reláciu Zelená revue (rovnako rada sledujem aj Rybársku revue, Poľovnícku a všetky podobné...) alebo tak nejako...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

...bolo to o ochrane prírody a o mladých ochrancoch, aspoň čo som stihla zaregistrovať. A práve moje detstvo a niektoré zážitky z neho súvisiace s prírodou mi pripomenula mladá dievčina, ktorá rozprávala o lúčnom hmyze, konkrétne o lúčnych koníkoch a cvrčkoch. Ukazovala, že ak ich chytáme, tak to máme robiť nie zdrapením do dlane, ale pekne ich sledovať na otvorenej dlani. Keďže som to však nevidela od začiatku, nevedela som, či vtedy, keď ich chytáme ako návnadu pre ryby alebo do ZOO...:))

A čo má s lúčnym hmyzom spoločné zoologická záhrada? Nuž, to sa musím vrátiť nejakých 20-25 rokov dozadu v čase. Vtedy nám bolo hej a priznám sa, som rada, že som prežila detstvo také, aké bolo. A teraz by som ho nesmierne rada dopriala aj svojmu synčekovi, aj keď viem, že tu sa už nedá oddeliť ten neskutočný technický pokrok, tak často nesprávne využívaný, resp. taký neodolateľný. Keď si predstavím, koľko sa teraz decká nasedia za počítačom či pred telkou...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže bývame pod lesom (teda ja už nie..), naše detské hry sa odohrávali vo veľkej miere v lese či na blízkej lúke pod ním. A práve televízna relácia mi pripomenula milú hru, ktorú sme sa so sestrami často hrávali. Bola to hra na ZOO. A ako to vyzeralo?

Hlavné a potrebné pre našu zoo boli fľaše. Teda poháre na zaváraniny rôznej veľkosti, samozrejme s uzávermi. Potom sme sa rozbehli po lúke či blízko k lesu a začal sa "lov". Do fliaš sme chytali všetko, čo sa chytiť dalo :)). Motýle, chrobáky rôzneho druhu - ani neviem, čo všetko sme pochytali, mravce, včely, no a samozrejme aj koníky.

Na vrchnákoch sme narobili dierky, aby naše "zvieratá" mohli dýchať a zoo bola hotová. Potom nasledovala starostlivosť o našich zverencov. Včielke sme natrhali do fľaše kvety, pre ňu také potrebné k životu. Lúčnym koníkom sme tam dali plno trávy, aby sa mali čím kŕmiť. A pokiaľ sa dobre pamätám, veľmi nás zlostilo to, prečo si mravce nechceli urobiť mravenisko z piesku, ktorý sme im tam nasypali...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...tak mi teda zišlo na um pri sledovaní vyššie spomenutej relácie, či sa dnešné deti, ak sa hrajú vonku, zahrajú napríklad na takúto zoologickú záhradu :)).

Lenka Bošková

Lenka Bošková

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentálne som zmenila zamestnanie. Som mama :))). V diskusiách kallista. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu