reklama

Včera som cestovala v čase :)

Hneď ako som zaregistrovala túto možnosť, tešila som sa, kedy sa ocitnem v mojich detských časoch. Na cestu som si zobrala ako spoločníkov žiakov dejepisného krúžku, aj keď pre nich to boli asi veľmi dávne časy - ale veľmi pekné, myslím si. V Košiciach je šanca využiť túto možnosť cestovania v čase do konca mesiaca a pozrieť si veľmi peknú výstavu Ako sa obliekajú rozprávky v Galérii bašta na Hrnčiarskej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pred výstavou som decká chcela navnadiť aj tým, že som im niektoré rozprávkové obrázky poukazovala, no ale trošku som sa aj bála, pretože keď im na stene svietila princezná Arabela, nevedeli veľmi, o koho ide.

Nuž ale, riskla som to a všetkým sa páčilo...

Najstaršia rozprávka z 1952
Najstaršia rozprávka z 1952 

Tu hľa sú šaty Pyšnej princeznej a jej princa, ktoré som videla farebne až tu. Pekné sú.

Informačné tabule
Informačné tabule 

Vľavo panel s fotografiami z rozprávky Pyšná princezná vhodný na porovnanie, ako vyzerali tie pekné šatky na princeznej či princovi. Panel napravo - info a fotografie z rozprávky Hrátky s čertem, ktorú si osobne nepamätám, ale kostýmy sú veľmi pekné - akoby kreslené - boli tvorené podľa kreslenej scény:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Odev z rozprávky Hrátky s čertem
Odev z rozprávky Hrátky s čertem 
Ďalšie krásne kostýmy
Ďalšie krásne kostýmy 

Spoznali by ste ich? Legendárny čarodejník našich detských čias - Rumburak - je v nich oblečený v pozadí na informačnom paneli.

Spoznali by ste ich?
Spoznali by ste ich? 

Arabeline šaty..., vraj šité na veľkosť ešte menšiu ako 34..., ktorá by si ich nechcela vyskúšať??

Krásne...
Krásne... 

Na provnanie - ozajstná princezná Arabela oblečená v šatách, ktoré sú súčasťou výstavy :).

Aha..
Aha.. 

Sympatická postava z rozprávky, dobrý čarodejník Vigo a jeho kostým:

Vigove šaty
Vigove šaty 

Moji zverenci si obzerajú kostýmy, v popredí zázračný plášť z rozprávky o princeznej Arabele, ktorým sa dalo cestovať do ríše ľudí a späť.

Žiaci
Žiaci 

Vystavené boli i čierne šaty Šialene smutnej princeznej...:

Obrázok blogu

Žiaci si čítajú, ako to naozaj bolo s lietaním "ševca prďavca", v popredí "zlatom pretkávané" šaty princeznej Jasnenky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Túto rozprávku som určite videla v telke, no spomínam sa na ňu už veľmi nejasne - Princ Bajaja:

Obrázok blogu

Výstava nám ponúkala ďalšie krásne kostýmy princeznej Večernice a...

Krásna rozprávka
Krásna rozprávka 

...tiež postáv z rozprávky Kráska a netvor.

Ďalšia rozprávka..
Ďalšia rozprávka.. 
Lenka Bošková

Lenka Bošková

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentálne som zmenila zamestnanie. Som mama :))). V diskusiách kallista. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu