reklama

O dojímavom sobáši, na ktorom som nebola

Nedávno sme dostali pozvanie na svadbu manželovej sesternice. Však normálka, nie? A predsa bola tá svadba iná a zároveň nádherná...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Na svadbu sme sa tešili, no tiež som bola predsa len zvedavá, ako to len všetko bude...prebiehať. Budúca nevesta, dievča ako kvet, krv a mlieko a... nepočujúca. Preto pre mňa, ako človeka zvonku, ktorý sa do tejto rodiny "privydal", našlo sa na tejto svadbe ešte zopár nových skutočností, s ktorými som dosiaľ ešte nemala skúsenosť.

Keďže však práve v tú sobotu lialo - nevesta bude bohatá :) - hovorí sa u nás, tak sme sobáš so synčekom a 2-mesačnou dcérkou prečkali doma u nevesty. A práve toto bola asi tá najkrajšia časť celej svadby, pretože sa tam plakalo. Samozrejme od šťastia a dojatia. A to keď už povie môj manžel, že takú peknú omšu už dávno nezažil a že mu slza vybehla, musí to byť pravda. Ja viem, že mnohé sobáše sú pre mnohých dojímavé.. No skúste si predstaviť krásne mladé nepočujúce dievča, ako počas obradu zvláštnohrdelným hlasom vyslovuje manželský sľub a všetci, čo ju majú radi, sú tam a počúvajú... (mne vyšla slza teraz).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neskôr, keď už začínala svadobná hostina, sme mladomanželom gratulovali aj my so synom, jasne artikulujúc, keďže znakovú reč neovládam, i keď..., bolo by to super. Priznám sa, že som tiež zatlieskala, namiesto známeho gesta nahrádzajúceho potlesk, napr. keď dotancovali prvý tanec... A tiež sme riešili, ako nahradiť udieranie nožmi o taniere (východniarsky zvyk, vyzývajúci mladomanželov, aby sa pobozkali).

Taktiež bolo pre mňa zaujímavé, keď som si sediac všimla, ako nevesta tancovala s niektorým z pozvaných a už skočila pieseň. Ostatní tancujúci zastali a čakali na ďalšiu, prípadne odmenili DJ-ov potleskom. Mladucha s partnerom ale tancovala ešte malú chvíľku ďalej, až ju partner upozornil, že už nehrajú a tak zastali i oni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sa potom mladí pristavili pri našom stole kvôli spoločnej fotografii, nevesta sa práve otočila niekam preč, tak som na ňu zavolala menom..., jednoducho nezvyk v takejto komunikácii. Možno stačil dotyk dlaňou... Nabudúce už budem múdrejšia.

Táto svadba bola pre mňa veľmi pekným, zaujímavým a obohacujúcim zážitkom. Trošku bližšie spoznať svet nepočujúcich. Som rada, že som mala možnosť vidieť zabávať sa partiu týchto mladých ľudí alebo znakovať malé počujúce dievčatká-dvojičky, asi tak tretiačky, komunikujúce so svojou príbuznou, či sledovať kňaza, ako sa v znakovej reči modlí Otče náš..

A potom, v tichu noci, človeku prichádzajú na um rôzne myšlienky, keď si rekapituluje zažité. Rozmýšľa o tom, že každý máme svoje vlastné trápenia a bojujeme s nimi, ako najlepšie vieme... Držím im palce, nech sa im darí.

Lenka Bošková

Lenka Bošková

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentálne som zmenila zamestnanie. Som mama :))). V diskusiách kallista. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu