reklama

Bylinkový týždeň alebo za všetko môže Trebenová.

Mám za sebou fajn týždeň. Určite poznáte ten pocit, keď vám vyjde niečo, čo ste si naplánovali. U mňa to nebolo nič veľké, len nazbierať bazu. Milujem ju, veľké biele kvety, ich vôňu, vôňu sušenej bazy a ten čaj, hm..., fajný. A ešte vôňu materinej dúšky, lipy, mäty...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Normálne som sa tešila, keď sme sa vybrali len tak za domy, do poľa, či k vode. Manžel, drobec a dokonca aj svokor. Niektoré veci berie dosť poctivo, a tak aj keď baza bola za dobre vysokou pŕhľavou alebo nejako vysoko, nakoniec predsa skončila u nás :). 

Baza čierna
Baza čierna 

Ani som neriešila, čo s ňou. Plánovala som len nasušiť, no suseda nám ponúkla nejaké overené recepty. Nuž a tak okrem sušenia kvetov sme sa večer pustili do bazovej limonády. A hneď vo veľkom, na parapete mi trónili tri takmer štvorlitrové zaváraninové fľaše. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Budúca limonáda...
Budúca limonáda... 

Tých pár dní čakania stálo za to, limonáda je chuťovo veľmi príjemná, vychladená priam ideálna na leto, veľmi osviežujúca. A potrebujete na to len kvety, cukor, citróny a vodu. Každý deň premiešať a na piaty deň scediť. Aj v chladničke však vydrží len cca 2 týždne.

A ako som sa dostala k bylinkám? Nuž, popravde, čo si pamätám z útleho detstva, materinu dúšku som sa naučila rozoznávať, keď sme chodili na prázdniny k babke. Vtedy ženičky idúc z lesa schádzali dole babkiným sadom a na dvore niekedy nechali také chuchvalce poľnej trávy s drobnými kvietočkami. No a práve tie kvietočky sme potom vyberali, krásne voňali. Tak som sa dostala k materinej dúške.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No a niekedy dávno, ešte počas mojej návštevy ZŠ, u nás otvorili obchodík, taký všehochuť. Akože obchod s textilom, ale aj bižutériou a knihami a tak... A práve odtiaľ sme si kúpili Zdravie z božej lekárne od Márie Trebenovej. A potom som si doma dookola čítala o tom, ako tie rastlinky vyzerajú, kde rastú a na čo sa používajú.

Zopár skúseností Márie Trebenovej je už aj mojimi skúsenosťami a som naozaj rada.

Lenka Bošková

Lenka Bošková

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentálne som zmenila zamestnanie. Som mama :))). V diskusiách kallista. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu