reklama

Decká, ideme do galérie!

Po tomto predbežnom ozname členom dejepisného krúžku som sa vytešovala, veď hurá, viacerí tam budú prvýkrát, učili sa o tom na dejepise (čo je to galéria), no a trošku kultúry nezaškodí... Lenže...tento oznam bol pre viacerých dosť zmätočný, pretože v KE je aj obchodné centrum s týmto názvom a tak boli vytešení, že jéééj, to bude super. Hm, šikovníci moji, neviem, ako si to spojili s náplňou nášho krúžku, ale dobre.., neskôr boli v galérii - ozajstnej, Východoslovenskej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Častokrát rozmýšľam, pátram, čo by som deckám mohla ponúknuť z histórie tak, aby ich to zaujalo, prípadne inšpirovalo povedať o tom doma, kamarátom atď. Tak ma nedávno zaujala výstava francúzskej umelkyne Sylvie Réno - Nestrieľajte na pianistu, ktorá tvorí objekty z kartónu na mieste činu.

V galérii som si predbežne pozisťovala čo a ako, neskôr si dohodla aj lektorku. Boli nám ponúknuté aj aktuálne výstavy výtvarných diel z 19. storočia na východnom Slovensku a výstava k životnému jubileu maliara Tibora Gálla - Neúplná bilancia. Potešila som sa, že si pozrieme niečo iné, netypické a dúfala som, že to zaujme aj moje deti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Avšak výstava Nestrieľajte na pianistu predčasne skončila deň pred naším príchodom, čo som žiakom aj s ľútosťou oznámila. Ostali nám ešte výstavy výtvarných diel, pri ktorých sa nás ochotne ujala p. Špirková, ktorá si dokonca okrem sprievodného slova pre nich pripravila aj aktivity, pomocou ktorých mohli maľby lepšie pochopiť. Bolo to veľmi fajn, obrazy tiež veľmi pekné a osobitne ma zaujali aj obrazy T. Gálla - plné farebnosti, normálne by som si jeden kúpila, keby to bola výstava predajná a keby som na to mala :)). Myslím, že sa páčili aj deckám, aj keď mi stále nešlo do hlavy, prečo keď upozorním piataka na to, že sa obrazov nemá dotýkať, min. dvakrát to porušil. No, mám čo robiť, aby som ich aspoň trošičku naučila, ako sa majú v takýchto inštitúciách správať. Niektorých.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po rozlúčke s milou pani lektorkou ma čakalo jedno malé milé prekvapenie, a to vstup zdarma ku Dňu učiteľov. Verím, že deti mali pekný zážitok a ja osobne tieto výstavy odporúčam do vašej pozornosti, aj so žiakmi napríklad, hlavne keď sa vás ujme p. Špirková.. :).

VSG
VSG 
Lenka Bošková

Lenka Bošková

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentálne som zmenila zamestnanie. Som mama :))). V diskusiách kallista. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu